Csapágy tuning
Üdvözletem mindenkinek!
Na akkor hogy is fogjak hozzá... Régóta tervezem már, hogy leírjam ezt a kis szösszenetet, amit amúgy azok már tudhatnak, akik rendszeresen járnak jamboree-ra! A yoyo-k csapágyának tuningolásáról van szó. Értek ez alatt Yoyojam kis- és nagy csapágyat, Duncan yoyo-k csapágyait vagy bármilyen FÉM!!! csapágyat. Mûanyag vagy fa csapágyak teljesítménye eme módszerrel nem növelhetõ! Már a legelején szeretnék mindenkit figyelmeztetni,hogy A TUNING-OT MINDENKI SAJÁT FELELÕSSÉGÉRE HAJTSA VÉGRE, semmiféle meghibásodásért nem vállalok felelõsséget!
Az elsõ lépés a csapágy eltávolítása. Ez Duncan yoyok-nál egyszerû, hiszen csak szét kell tekerni a yoyo-t és máris a kezünkben a csapágy. Más a helyzet a Yoyojam yoyok-nál: itt a csapágy rá van tolva a yoyo oldalából kiálló kis pöcökre. Tehát tekerjük szét a yoyo-t, és fogjuk meg a csapágyat egy lehetõleg kis méretû fogóval! FONTOS HOGY NE SZORÍTSUK MEG TÚLSÁGOSAN A CSAPÁGYAT, mert már én is törtem el egyet ilyen módon! Ne csak simán lefele húzzuk a csapágyat, hanem mozgassuk jobbra-balra is, mintha egy dugót akarnánk kihúzni egy palackból! De ezt inkább nézzétek meg a videón, ott jobban meg lehet érteni...
Tegyük fel hogy sikerült levenni a csapágyat! A következõkben annyi lesz a dolgunk, hogy keresünk egy lehetõleg zárható üveget, amibe lakkbenzin-higítót töltünk. Ebbe az üvegbe dobjuk bele a csapágyunkat, és hagyjuk is benne ázni úgy 10-12 óra hosszáig! Mielõtt kivennénk az üvegbõl, rázogassuk 3-4 percig, hogy biztosan minden zsír kimenjen belõle! Ugyanis a dolog lényege az, hogy a gyárilag megkent csapágyból teljesen kimossuk az összes zsírt a higító segítségével!
Ha ezzel megvagyunk, akkor vegyük ki az üvegbõl és szárítsuk meg a csapágyat hajszárítóval! Mielõtt visszatennénk a helyére, érdemes megpucolni a csapágy mögötti peremet a yoyo-n, mert ha ide kosz kerülne, akkor lehet hogy meg se moccanna a csapágyunk.
Ezután egy kevés WD-40-et vagy valamilyen kontakt spray-t fújjunk a csapágyra, hogy azért egy minimális kenése legyen! (ezt érdemes megismételni néha, ha már kicsit érces hangja lenne a csapágynak, de ne tekerjük szét túl sûrûn, mert meglazul a tengely)
Ha ezzel is megvagyunk, akkor nincs más hátra, mint a yoyo-ra tolni a csapágyat, de ügyeljünk arra, hogy ne maradjon rés a csapágy és a yoyo között, mert a zsinór könnyen beeshet oda.
Tekerjük össze a yo-t, és próba!!!
Eredmény: egy teljesen érzéketlen, kb. kétszer annyi ideig pörgõ yoyo, mint korábban!!! Ez nagyon fontos akkor, ha például grindokat akarsz csinálni! Saját tapasztalatból mondom, hogy e nélkül a kis tuning nélkül a Delvalle-féle grind-ok nagy részét - ha nem is lehetetlen -, de iszonyat nehéz megcsinálni.
Azt viszont elfelejtheted, hogy a yoyo-d rántásra feljön, csak hurokkal tudod felszedni! (legalábbis az én Hitman-em nem jön fel)
Esetleges negatívumok :
- a csapágy élettartama szerintem megrövidül (de hát ugye valamit valamiért), de ez alatt ne heteket értsetek, mert például én már majdnem 2 hónapja nyomom a kihigítózott Hitmannel, és semmi baja,
- sokkal hangosabb lesz a yoyo
Pozitívumok:
- lehet grindolni ezerrel
- érzéketlen lett a yoyo
- akár percekkel többet is pörög (nekem 4 perc körül forog a Hitman-em, elõtte talán 1.5-2 perc volt)
|